
Boldogságprogram
Március - Apró örömök hónapja
Kincsesláda apró örömökkel

|
Csoport neve: Sziklaforras5-6
Feltöltötte: Vásárhelyiné Vígh Edit
2020.03.31.
|
Egri Szalaparti EGYMI és Kollégium
Sziklaforrás csoport
Középsúlyos értelmi fogyatékos tanulók általános iskolája 5-6. osztály
A feladat megoldását március első heteiben kezdtük el. Még volt két óránk együtt, mielőtt...
A ládákba az együtt felfedezett apró örömök jelentek meg a gyerekek rajzaival: futkározás a barátommal a szünetben-(úgy se kap e!), a karkötő-amit a barátnőmtől kaptam, szerelmes levél-amit a zsebembe csúsztatott a barátom, építőkocka-vár - mert a legügyesebb voltam, én tudtam összerakni a vonatsínt, a kedvenc zeném, amitől mindig jó kedvem lesz. Az egyik kislány fényképeket rakott a kincses-ládába: „- A fényképekre rajzoltam mindenkit, akitől jó kedvem lesz, mert az apró öröm nekem a jókedv! Rajzoltam még virágokat is, mert tőlük is mosolygok.”
Ezután már a szülők segítségével, otthonról küldött megoldást tudok megosztani az olvasókkal: egy tanulóm családi fotót küldött, az Ő kincse a családja.
Egy anyuka levele a feladatmegoldáshoz:
„Egy kis magyarázat: mivel azt szerettük volna, hogy Kazika „dolgozzon”, vágjon, ragasszon, keressen képeket, ezért az apró örömöket a tárgyak, képek jelképezik.
Például: a bohóc mosoly azt, hogy aznap ránk mosolygott valaki és ettől jobb kedvünk lett. A nyuszi: mamánál megsimogattuk és örültünk neki. A szemüveg: anya megmosta és mindjárt jól láttam; a gitár: egy szép dallamot hallottunk, amitől jó kedvünk lett; a paradicsom és a szendvics magáért beszél (Kazika imádja mindkettőt)”
A mi kincsesládánk megtelt apró öröm-emlékekkel - amelyekre még várhatunk, hogy újból elővegyük - és, otthon talált apró örömökkel, melyek reményt adnak és elviselhetőbbé teszik a bezártságot.

Február - Megküzdési stratégiák
Megvalósult megoldások a legügyesebb küzdőktől - Erősségeink - Versenyfeladat
A hónap témájának feldolgozásának eredménye, hogy a Hónap pedagógusa címet kaphattam:
Beszámoló a Boldogságprogram hírei alapján:
Íme a hónap pedagógusai!
Írta: Boldogságóra, 2020.03.18.
Kedves Pedagógusok!
Köszönjük azt az elkötelezettséget és lelkesedést, amellyel a csoportokban a megküzdési stratégiák feldolgozása zajlott. A feltöltött beszámolók színvonalas és jó hangulatú, pedagógust és gyerekeket egyaránt gazdagító munkáról tanúskodnak. Talán soha nem volt aktuálisabb, hogy a megküzdési stratégiákkal foglalkozzunk, és ezek segítségével vészeljük át - gyerekek, pedagógusok, szülők együtt - ezt a nehéz helyzetet.
Mind fantasztikusak voltatok, nagyon nehéz volt a választás.
A megküzdési stratégiák hónapjának pedagógusai:
Óvoda
Ebben a hónapban Tuza Gábornéra esett a választásunk, a Csokvaomány Óvoda és Konyha pedagógusára.
Nézd meg a beszámolójukat!
Alsó tagozat
Szakosné Biczó Marianna – aki a Pókaszepetki Festetics Kristóf Általános Iskola pedagógusa – munkáját szeretnénk kiemelni az alsó tagozatosok között.
Beszámolóját itt olvashatjátok!
Felső tagozat
Müllerné Máté Mónika bejegyzéseiből, aki a Kőbányai Széchenyi István Két Tanítási Nyelvű Általános Iskola pedagógusa, is inspirációt nyerhettek.
Beszámolóját nézzétek meg itt!
Középiskola
A megküzdési stratégiák hónapjában Pocsai Andrea tevékenységét emeljük ki a Békés Megyei Hunyadi János Gimnázium, Szakgimnázium., Alapfokú Művészeti Iskola és Kollégiumból.
Beszámolója itt olvasható!
Tanulásban akadályozottak
Vásárhelyiné Vígh Edit munkáját ajánljuk figyelmetekbe az Egri Szalaparti EGYMI és Kollégiumból.
Itt nézhetitek meg a beszámolóját!


Január hónap- Célok kitűzése hónapja
Munkáink: Mesebeli jármű – Versenyfeladat

A cél fogalmát kellett megtanulnunk a feladat megoldásához. A cél számukra legegyszerűbb megfogalmazásban: - az amit én akarok. Vagy megcsinálom, vagy elérem, vagy meglesz… Mi történik, ha egyedül nem megy? - Akkor másképp csinálom, nem akarom tovább csinálni, segítséget kapok, vagy kérek is…
A cél fogalmat ezután kiegészítettük azzal, hogy vannak elvárások, feladatok a környezetünkben, amit magunkévá kell tenni, majd elérni, valamilyen módon. A célba jutáshoz ezután rajzolták a járműveket, mint eszközt. Munka közben beszélgettünk és a célok kitűzése, elérése témánk megtelt tartalommal:
Tanulóim szerint az első cél:
- Amikor tanulni kell, jól oldjam meg a feladatot és Rexi forogjon örömében!
Rexi kollégánk kutyusa. Terápiás céllal kutya-asszisztált foglalkozásra jön, hogy segítse, visszaigazolja az ügyeseket, kérhetnek tőle jutalmat, megsimogathatják, ha éppen ehhez van kedvük. De, csak az, aki a célját elérte. Igen, mert Rexi a kutya asszisztált foglalkozásokon figyeli és tudja, ki mikor hogyan teljesít, érdemli-e a jutalmat. A rajzokon Rexi hátán jutnak a célba az osztály tanulói. Rexit a FELADATTUDAT vezérli, MI VEZETJÜK. Rexi erősségei, hogy nagyon JÓL TUD FIGYELNI, KITARTÓ, NEM FÁRAD EL, MEGVÉD HA ROSSZ ÚTRA TÉRNÉNK. Ő egy ERŐS kutya, senkitől sem riad vissza, ELKERÜLI AZ AKADÁLYOKAT, TUDJA A JÓ IRÁNYT. Ha elfárad, elég ha biztatással és kedvességgel segítjük.
Második jármű: Szárnyas hajó. Közlekedik víz alatt is, ide akkor bújik el, ha fel kell töltenie magát NYUGALOMmal. Akkor is elbújik, ha nem tudja hová menjen, mert elveszítette a célt. - Mindenhová elvisz, a fejembe lévő GONDOLAT hajtja. ERŐS és SOHA NEM ÁLL LE, csak pihen. Ha becsukom a szemem látom és TUDOM MIT TEGYEK, ha kinyitom.
Harmadik:
- A Csodaűrhajómba beleült mindenki, aki segít nekem a célokhoz jutni. Ők a SEGÍTŐK, akik megmondják, mit tegyek, mert elfelejtem. Én hajtom, azt AKAROM, hogy mindenhová elvigyen. Ha megáll, ÚJRAINDÍTOM, és MÁSIK ÚTON MEGYEK.
Fantáziáltunk, de céllal és közben olyan kulcsszavak kerültek elő, amelyek általában a célok eléréséhez mind szükséges.
Másik fontos cél:
- Az osztály jól szerepeljen a versenyeken.
Ehhez rajzoltak hajót-mondanám én-azért, mert egy csónakban evezünk. A hajtóerő MI vagyunk. Mindenki figyel a másikra. Ha valakinek nincs annyi ereje, akkor a másik erősebben evez. Ha elakadnánk. terepjáróval is mehetünk tovább, de van repülőnk, ami felemel. A magasból több mindent látunk.. Tehát nem állunk meg a célig. Útközben sokat tanulunk, ez a hajtóerőnk. A vezetőnk biztat bennünket, irányít a célba.


December hónap témája - Boldogító jó cselekedetek
Versenyfeladat - A legtermőbb almafa
Készségfejlesztő Iskola
Hegyipatak csoport
A havi téma feldolgozása a Készségfejlesztő iskolai csoportban a versenyfeladat megoldásával fejeződött be.
Érdekesen zajlott a beszélgetés, mert a jó cselekedetek felsorolását azoknak a példáknak a felsorolásával kezdte a legnagyobb korosztályú csoport, amiket elkövetnek egymás ellen gyakorta. Sorra szedték szépen a jótetteket, mintha egymást tanítanák.
- Figyelmesen fordulok társaim felé, kivárom a soromat, türelmes vagyok, meghallgatom a társamat, felvidítom a barátomat, ha szomorú, felsegítem a barátomat és aki elesik... Veled vagyok jóban rosszban, mindig nyújtom a kezed. Mosolygok rád, hogy jókedved legyen. A végén rangsorolták is a jótetteket és tulajdonságokat.
A 2. legnagyobb jótett: Megbocsátok, ha megbántottak és tudok bocsánatot kérni
Az 1. legis-legnagyobb jótett: Tünde néni süteményt süt nekünk a tankonyhán! - A jó cselekedet felismerése, elismerése első helyezést kapott, de a hozzá fűződő tulajdonságot, az önzetlenség fogalmát nem tudták megnevezni. A végén ezt is megtanultuk és megjegyezték.
(Ezzel a munkánkkal a csoportunkat országosan is kiemelték)
December hónap hírei, a Boldogságóra honlapról:
Gratulálunk a hónap csoportjainak!
Írta: Boldogságóra, 2020. 01. 14.
A boldogító jócselekedetek hónapjában is nagyon gazdag anyagot töltöttetek fel, fantasztikus alkotások születtek.
Azoknak a csoportoknak a munkái közül, melyek az elvégzett feladatokról küldtek be beszámolót határidőre, minden hónapban választunk ki olyanokat, melyek valamiért különösen érdekesek vagy fontosak voltak számunkra.
Decemberből a következő munkákat ajánljuk figyelmetekbe: A boldogító jócselekedetek hónapjában is nagyon gazdag anyagot töltöttetek fel, fantasztikus alkotások születtek.
Azoknak a csoportoknak a munkái közül, melyek az elvégzett feladatokról küldtek be beszámolót határidőre, minden hónapban választunk ki olyanokat, melyek valamiért különösen érdekesek vagy fontosak voltak számunkra.
Decemberből a következő munkákat ajánljuk figyelmetekbe:

Beszámolónkat itt tekintheted meg!

November hónap -Társas kapcsolatok ápolása
Szeressük egymást gyerekek - Társas kapcsolatok projekt - Adventtől Karácsonyig
„Szeressük egymást gyerekek” projektet szerveztünk a Társas kapcsolatok ápolása hónap-téma jegyében a Középsúlyos értelmi fogyatékos tanulók általános iskolájában. A Boldogságórák témájának intézményi szintű megjelenítése volt a célunk.
A közösségi kapcsolataikban az ünnepre készülődéssel akarjuk elérni kapcsolataik minőségének pozitív változását, az egymáshoz közeledés megvalósulását a szeretet érzésének kifejezését. „Egy közösen átélt jó élmény hidakat épít közénk.”
A projekt tartalmi szerkezete:
A projekt a Középsúlyos értelmi fogyatékos tanulók általános iskolájában két egységből épül fel:
- Előkészület, előzetes feladat (2019. november 18-29.)
- A „Szeressük egymást gyerekek”- projekt a Középsúlyos értelmi fogyatékos tanulók általános iskolája osztályai számára (2019. november 18 - december 20. között) konkrét tevékenységek, közös programok: tantárgyi projektek, szabadidős projektprogramok az osztályfőnökök és a délutános nevelőtanárok bekapcsolódásával) - tantárgyi és szabadidős projekt.
A projekt célja:
1. Gyógypedagógusok, nevelőtanárok szakmai együttműködése: egy-egy osztályban tanítók szakmai együttműködése, összehangolt munkája. Csapatépítés a közös ötletelés és programok szervezése alatt.
2. A tanulók számára: A pedagógiai nevelési-oktatási célok megvalósítása, egyéni ötletek beépítése a tanítás-tanulás folyamatába. Összetartó, társas kapcsolataiban együttműködő tanulóközösség intézményegységünkben. Személyes célok, önmegvalósítás biztosítása a programok által.
A projekt célja kettős: új produktum létrehozása, illetve maga a folyamat, mely elvezet a produktum létrejöttéhez, társas kapcsolatok mélyítése.
A projektterv a következő kompetenciarendszer fejlődést, alakítását szolgálja:
- Személyes kompetencia: A személyes szükségletek kielégítését és a személyes érdekek érvényesítését teszi lehetővé szociális kölcsönhatások által. Osztályközösségi és egyéb munkacsoportokban folyó munka által az egyéni célok és közösségi érdekek összehangolásával a személyes kompetencia fejlesztése a célunk. A személyes kompetencia fejlődése érdekében szükség van megfelelő közösségre, a megszokott osztálytermi kapcsolatok mellett iskolai társ-, baráti- és munkakapcsolatra, közösségi és szociális kapcsolatokra.
- Kognitív kompetencia: az információkezelés motívum- és képességrendszere. Elemei a kommunikatív, a gondolkodási, a tudásszerző és a tanulási kompetencia fejlesztése a projekt témája kapcsán. A hagyományok ápolását a karácsonyi ünnepkörhöz kapcsoltuk, általános nevelési célként a társas kapcsolatok ápolását tűztük ki.
- „A szociális kompetencia a szociális aktivitás pszichikus rendszere. Elemei a kommunikatív képességek, az együttélési képességek, a közösségépítés a szerteágazó társas kapcsolatok által és az érdekérvényesítő képességek” (Hortobágyi Katalin: Projekt kézikönyv, Projektpedagógia, Iskolafejlesztési alap 2002.)
Közvetlen célja, hogy a gyermekek örömmel és aktívan vegyenek részt a téma kapcsán a projekt tevékenységeiben, az ismeretszerzésben. Építsék közösségi kapcsolataikat az ünnepre készülés pozitív érzelmi alakulásával.
Feladatok:
• a gyerekek érdeklődésére, előzetes tudására építés
• munkáltató és játékos feladatok
• érzelmi intelligencia fejlesztése
• kooperatív feladatok a csoportmunkában
• munkatevékenységek iskolai közösségekben
Programjaink:
1. Gyertyagyújtás /részvétel az intézményi programon, majd osztályaink együttes programja/
2. Film az ünnepekkel kapcsolatban-szabadon választott program
3. Közös kézműves-kezek alkotása
4. Mikulás futóverseny
5. „Kapcsolat-lánc” készítése a fenyőfára
6. Fenyő kéznyomatainkkal
7. Gyertyaöntés
8. „Karácsonyi álomfejtés” a könyvtárban
9. „Karácsonyi álom”- álmodjunk együtt - relaxációs gyakorlatok zenével
10. „Karácsonyi illat- és íz varázs”: közös süti-sütés
11. Barátság-ajándékok
Retro fotóalbum
A hónap téma feldolgozása során a legfontosabb társas kapcsolatainkat fotóalbumban örökítettük meg:
A közös fotó-albumunkba bekerültek a legfontosabb barátok rajzai, az egymást szerető testvérek, jó szomszédok, emeletes ház lakóközössége, kedvenc iskolatársak, osztálytársak, barátok, játszótársak, a mindenről gondoskodó szülők, a segítő nagyszülők.
A gyerekek maguk választották ki a számukra legértékesebb kapcsolatokat, a szépet és jót örökítették meg. Közben könnyű volt őszinte beszélgetést kezdeményezni arról, hogy kapcsolataik milyen összezörrenésekkel is járnak és mi lehet a megoldás, hogy a szeretet, a barátság visszaálljon. Jellemzőket gyűjtöttünk, kinek mit jelent a jó kapcsolat. Ezeket találtuk: segít nekem, számíthatok rá, játszik velem, sokszor vele vagyok, odajön, ha szomorú vagyok, megvéd engem, ha kérek valamit megkapom tőle, megőrzi a titkomat...


Október - Optimizmus hónapja
Készségfejlesztő Iskola Hegyipatak csoportjának témafeldolgozó órája:
A cél, hogy részt vegyünk a program versenyfeladatának megoldásában. Ehhez egy fotót kellett elemeznünk.
Az óra egy bizalomjátékkal kezdődött. Bekötött szemmel, egyedül nem tudtak volna a pályán végigmenni, ezért párt kellett választaniuk, olyat akiben „vakon” is megbíznak. A társaik erősségével tisztában voltak, így segítségül az ügyesebb társaikat választották.
Képelemzéssel vezettük be a naplóbejegyzés elkészítését. Íráskészségük akadályoztatott, így a naplóbejegyzést gondolataikat elmondva, közösen fogalmaztuk meg:
„Kedves naplóm!
Nagyon kimerült vagyok. Kifáradtam, mert a fiúkkal versenyeztem. Egy gyenge lány vagyok, nem kellett volna ezt csinálnom és azt gondolni, hogy a fiúkkal felvehetem a versenyt.
Bátor voltam, mert jelentkeztem a versenyre, azt hittem vagyok olyan erős mint a fiúk. Sokat gyakoroltam és győzni akartam. Minden fiút ott akartam hagyni a pályán, de nem sikerült. Meg akartam mutatni, hogy a lányok ügyesebbek mint ők, én meg a legügyesebb vagyok. Arra nem is gondoltam, hogy elakadok.
Be kell ismerni, hogy a fiúk nélkül nem tudtam volna felmászni a falon. Már egyszer visszacsúsztam, de először az egyik, majd a másik is visszajött a segítségemre. Ők nem adták fel, biztattak és kiabáltak, húztak, míg végül én is feljutottam a fal tetejére.
Már majdnem sírtam, hogy nem sikerül, de utána meg az örömtől, hogy milyen kedvesek.
Nem kellett volna már előre elbízni magam és közben feladni, mikor visszacsúsztam. Szégyenlem is magam, mert a fiúkról is mindig a rosszat gondolom, de milyen szép meglepetés volt ez nap! Meg kellett köszönnöm, hogy segítettek.
Leírom, hogy legközelebb nem bízom el magam és nem gondolok rosszat előre.”
A Sziklaforrás csoporttal tablót készítettünk, címe: Mi lesz velem 20 év múlva. A szép elképzeléseket közös tablón örökítettük meg. A valóra vált álmok tablója:
-
|
Gazdálkodni fogok, nagy kertem lesz, ahol a feleségemmel dolgozunk.
|
-
|
Fodrász leszek, saját fodrászüzletem lesz. Nagyon sok vendég jár majd hozzám.
|

Szeptember hónap – HÁLA gyakorlása
A másodok évünkben a tanévkezdésnél a korábbi, bevezetett szervezéssel kezdtük Boldogságprogramunkat.
Fontos kérdés a hála gyakorlásának módja. Ezét a csoportfoglalkozások során ezt a kérdést több oldalról megközelítve dolgoztuk fel. A Tanulásban akadályozott általános iskolájának kis csoportja a számára a legfontosabb kérdés volt: „– hogyan legyünk hálásak, ha az nekünk nehezen megy? Ők a hála-fokozó technikák gyakorlására fordítottak nagyobb hangsúlyt.
Ablak a világra címmel rajzban is megörökítettük, kinek és miért tartozunk hálával.
Nagyon tanúságos a felnőttek számára is, mit vesznek észre környezetükben a gyerekek.
Felépült végül a házunk! – Hála-házikó
Ablak a világra-(versenyfeladat), a Készségfejlesztő Iskola tanulóinak munkái.

Boldog Iskola címátadó ünnepség
Budapesti Kongresszusi Központ
/2019.09.18/
Csikós Jázmin, intézményünk tanulójának rajzpályázatra készített alkotásával, Barta Georgina boldogságról szóló saját versével kezdődött a címátadó ünnepség. Intézményünk elnyerte a 2019-2020-as tanévre az Örökös Boldog Iskola cím használatát.

Forrás: https://hu-hu.facebook.com/boldogsagora/

Megvan a boldogság rajzpályázat győztese!
A Boldogság Világnapja alkalmából rajzpályázatot hirdettek a Boldog Iskolák között. A Boldogságórák tanulói nagyon sok szép rajzot készítettek, melyeket továbbítottunk a kiíróknak. Olyan alkotásokat vártak, amelyek témája a boldogság.
Minden várakozást felülmúlt a beérkezett pályamunkák száma és minősége: közel 2000 rajzpályázat érkezett, volt, hogy többször fordult a postás. Csodálatosan kreatív, kidolgozott, szívvel készített alkotások születtek!
A győztesek névsora és alkotása között szerepelt intézményünkből Csikós Jázmin munkája.
A kategóriánkban 1. helyezett: CSIKÓS JÁZMIN
A kép címe: Ha szabad vagyok, az a boldogság nekem


A Boldogságcsoportok óráinak feladatai május hónapban:
-
|
Gondozom a testemet, hogy egészséges maradjon - torna móka zenével
|
-
|
A mezei nyúl és a sündisznó – mesefeldolgozás. - Megfigyelési szempont: A nyúl életében fontos érték
|
-
|
Mesejáték: Párbeszédek eljátszása bemutatás után
|
-
|
Az olvasó közbelép. Megváltozik a mese vége. Rajzold le hogyan?
|
-
|
Menekülj a szigetre – Bizalomjáték
|
-
|
Jól érzem magam, a hónap dalára mozgás, előmutatott mozgásminták
|
-
|
Sportágválasztó
|
-
|
Szabadtéri játék: Próbáljuk ki, amit ... szeret - mindenki kedvenc szabadtéri játékát kipróbáljuk
|
-
|
Mesehősök olimpiája-drámajáték, rajz
|
-
|
Jól érzem magam, a hónap dalára tánc
|
-
|
Jó okom van rá, amiért érdemes a testmozgást gyakorolnom - tabló
|
-
|
Óra végi meditáció
|

Április hónap - Megbocsátás
Belső motivációnk növekedése, hogy megjavítsunk és fenntartsunk egy kapcsolatot, miután abban a másik fél bántó tettei kárt okoztak.
Megbocsátani annyit tesz, mint elfogadni a másik emberben lakozó értéket még akkor is, ha helytelen cselekedetét elítéljük.
Milyen terhet cipelsz? – Megbocsátás
Számtalan ok rejlik a gyerekek egymás elleni haragja, veszekedése mögött. A bocsánatkérés nehéz, még ha előtte kibeszéltük is a konfliktus okát. És mi marad a gyerekben, ha bocsánatot kér is a másik? Sértettként magunknak kell kezelni a megbántottságot, ami a bocsánatkéréssel rendszerint nem múlik el. Hogyan kezeljük? - a hónap témájának feldolgozása során, a Boldogságórákon ezt is építettük.
1.
|
Drámajáték: konfliktushelyzetek pld. bánt, lök valakit, majd bocsánatot kér, megbocsát...
|
2.
|
Képek, képsorok elemzése – konfliktushelyzetek eljátszása a megbocsátásig
|
3.
|
A három kiscsibe - interaktív mesejáték módszerével mese megismertetése - bosszúságok, sérelmek a mesében. Meseplakát készítése
|
4.
|
Milyen terhet cipelsz?- kártyák kiválasztása, a sérelmek vonatra pakolása
|
5.
|
Meseillusztráció: rajz, bábkészítés
|
6.
|
Bábjáték
|
7.
|
Jó okom van rá! - hogy haragudjak, - hogy megbocsássak
|
8.
|
A hónap dala: HO’oponopono
|
Milyen terhet cipelsz?- Mondd el!!!

Fejlesztő Nevelés-oktatást Végző Iskola
Kristályvíz csoport
Középsúlyos értelmi fogyatékos tanulók 5. osztály
Sziklaforrás csoport
A súlyos, halmozottan sérült tanulók csoportja az apró örömök havi témáját a napi örömök köré építette.
A mozgásában is akadályoztatott tolókocsis kislány kezét használva rakosgatott tavaszi színes formákat. A vizuális és taktilis ingerek hatására kaptunk mosolyt és segítségkérő pillantást tőle, amikor a Sziklaforrás boldogságcsoporttal látogatóba érkeztünk.
Az idegen hangok felkeltették a kíváncsiságot a Kristályvíz csoportban, láthatóan örültek a látogatásunknak.
Ők azok a gyerekek, akik élvezni tudják az adott pillanatot, kis apróságoknak is örülnek. Apró figyelmesség, de tervezett látogatás volt a két csoport közös órája.
A súlyos, halmozottan sérült gyerekek számára az érzékszervek tanulásához a közvetlen tapasztalatszerzés lehetőségét biztosítottuk.
A csoportszoba tavaszi hangulatához, a látványhoz készített egy kislány új munkadarabot. Ő nem szereti a testi érintést, de szereti a hangokat és a látvány szépségét és az illatokat. A rózsaszínt azért használja, mert szép szín és az jó illatú virág A maga kis munkájával környezetét szépíti és kézügyességét fejleszti. Megmutathatta csoportunknak és ettől nagyon boldog volt.
A közös együttlétről készült fényképeket az interaktív táblára tettük, hogy a látvány emlékeztesse őket.
Az érzékszervekhez tartozó apró örömöket így érzékeltettük a Kristályvíz csoport számára.

Apró örömök tanulóink szerint:

További hírek >>>
|